Hvordan møte det digitale nettsamfunnet


Vi står i dag ved et paradigmeskifte med hensyn til verdiskaping. Ny teknologi utfordrer industrisamfunnets doktriner og lovverk og tvinger samfunnet og organisasjoner til å endre arbeidsmåter og prosesser.

Hva skjer med verdiskapingen og fordelingen av verdier fra industrisamfunnets ting-baserte økonomi til det digitale nettsamfunnets immaterielle økonomi? Hva skjer med organisasjonene i den digitale transformasjonen?

Oppgave - Kilder

Referanser

Clegg S., Kornberger M., Pitsis T. (2008). Managing & organizations - An introduction to theory & practice. London: Sage Publications Ltd.

De Wit B., Meyer R. (2010). Strategy – Process, Content, Context - An International perspective, Fourth Edition. United Kingdom: Cengage Learning.

Jacobsen, D. I., Thorsvik J. (2007). Hvordan organisasjoner fungerer, 3.utgaveKrokan, Arne (2013) Nettverksøkonomi - digitale tjenester og sosiale mediers økonomi” Cappelen Damm Akademisk

Krokan, Arne (2010) Den digitale økonomien - om digitale tjenester, forretningsutvikling og forretningsmodeller i det digitale nettsamfunnet, Cappelen Damm Akademisk



Artikler

Deiser, R., Newton, S. (2013) Six social-media skills every leader needs

Farbrot, Audun (2007) Slik lykkes du med endringsledelse http://www.forskning.no/artikler/2007/januar/1169209805.76 [26.01.2007]

Kaspersen, Line (2013) Disse spillereglene må fremtidens sjefer forstå

Landsnes, Ingfrid (2013) Sosiale medier endrer forutsetningen for god ledelse

Mangelsdorf, Martha E. (2010) Andrew McAfee on Enterprise 2.0 Today

Rheingold, Howard (2008) On Collaboration

Stenberg, John-Erik (2011) Selvledelse og selvorganisering


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar